Kitap Kapaklarının, Satın Alma ve Okumamıza Olan Büyük Etkisi
"Bir kitabı kapağına bakarak yargılama" sözü malum. Her şeyde olduğu gibi kitapta da ambalaj mevzusu kitap satın alma ve hatta okuma durumlarını etkiliyor.
yayınevi, kapak satın almaya engel olsun istememişti.
okuma kulübümüzde ursula k. le guin’in “vahşi kızlar” kitabını okuduk. kitabın adı epey enteresan ve aşağıdaki gibi de bir kapağı var. grup üyelerinin hatırı sayılır bir kısmı kitabı gördüğünde “bu da neyin nesi?” dediğini ve kitabı dışarıda okurken tedirgin hissettiğini söyledi.
simone de beauvoir bir fikir kadını. kendisine ait “kadın” diye üç ciltlik bir seri var ve kapakları değil bir düşün kitabı tam olarak harlequin aşk romanı algısında:
okuyacağımız kitabı kapağına göre seçmeyiz elbette. iyi kitap olduğunu biliyorsak alırız. ama kötü bir kapak yüzünden iyi bir kitabı ıskalama riski her zaman mevcuttur. ya da kötü bir kapak yüzünden ortalık yerde açıp da okumak istemeyebiliriz.
iş bankası / hasan ali yücel klasikler serisi bence kapak tasarımının en iyisidir:
Bu etki hakkında ek bilgiler
bu konuyla ilgili ayrıntılı yazı netflix teknoloji blogunda.
Yorum Gönder
0 Yorumlar