Miyav

Daha İyi Bir Lider Olmak İsteyenlerin Okuması Gereken 8 Kitap




İnsan yönetmek zor iştir, bunu hemen herkes kabul eder. İnsanların duygularını anlamak, onların kişiliklerini analiz etmek ve bunları yaparken adil olmak büyük beceri ister. Bu konuda uzun yıllar deneyimi olan kişiler bile zaman zaman insan yönetiminde zorlanır.

Neyse ki insan yönetimi ve yönetim becerileri konusunda şahane kitaplar var. İnsan yönetimi konusunda uzman kişiler tarafından yazılan bu kitapları okuyarak yönetim becerilerini geliştirebilirsiniz.

Bu yazımızda, daha iyi bir lider, daha iyi bir yönetici olmak isteyenlerin okuması gereken muhteşem 8 kitaptan bahsedeceğiz.


1. Daniel Pink – Drive: Nasıl Motive Oluruz? Nasıl Motive Ederiz?



Toplum olarak çalışma hayatıyla ilgili birtakım sorunlarımız mevcut. Bu kitapta Daniel Pink, çalışma hayatındaki isteksizlik ve motivasyon sorunlarını ele alıyor. Dünyanın en yenilikçi şirketlerindeki çalışma ortamlarını, şirket kültürlerini inceliyor ve bu şirketlerin çalışanlarını nasıl motive ettiklerini analiz ediyor.

Daniel Pink, kitabında çalışanları bireysel düzeyde neyin motive ettiğini açıklamaya çalışıyor. İnsanları kişisel olarak geliştirmek ve onların kendilerini değerli hissetmelerini sağlamak, insanları en iyi motive eden şeylerin başında geliyor. İnsanlar yeni şeyler öğrenmek, bir şeyler yapmak ve etki yaratmak istiyorlar. Pink, bazı şirketlerin bunu nasıl başardıklarını akıcı bir üslupla ele alıyor. Motivasyon konusunda başucu eseri olabilecek bir kitap diyebiliriz…


2. Charles Duhigg – Alışkanlıkların Gücü



Herkesin bazı kötü alışkanlıkları vardır. Charles Duhigg, bu kitabında alışkanlıkların hayatımıza olan etkilerini inceliyor.

Bilimsel araştırmalarla desteklenen, örneklerle güzel bir biçimde açıklanan bu kitapta Duhigg, ilk olarak alışkanlıkların nasıl işlev gösterdiğini anlamak gerektiğini ileri sürüyor. Alışkanlık mekanizmasını analiz ederek çalışanlara daha doğru bir biçimde rehberlik edilebileceğini savunan Duhigg, ayrıca alışkanlık analizini kişinin kendisine de uygulayarak içindeki liderlik potansiyelini ortaya çıkarabileceğini düşünüyor.


3. Adam Grant – Orijinaller: Geleneklere Uymayanlar Dünyayı Nasıl İleri Taşıyor?



Üst düzey kaliteli bir yönetici olmak için çalışanların potansiyellerini ortaya koyabildikleri bir çalışma kültürü yaratmak gerekir. En iyi çalışanlar, en yaratıcı olanlardır ve bu kişiler akıllarından geçeni ifade etmeye isteklidirler.

Orijinaller adlı bu eserde Adam Grant, orijinal ve özgün olmanın ne anlama geldiği hakkında konuşuyor. Steve Jobs gibi liderlerin çalışanlarına nasıl destek olduğunu, herkesin düşüncelerini özgürce ifade edebildiği çalışma ortamlarının ne kadar yenilikçi olduğunu örneklerle açıklıyor.

Özgün insanlardan oluşan bir ofis, şüphesiz olağanüstü işler ortaya koyar.

4. Dale Carnegie – Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı



Bu kitabı muhtemelen biliyorsunuzdur. İnsan ilişkileri konusunda klasikleşmiş bir eser olan Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı pek çok başarılı ve ünlü ismin başucu eseridir. İnsanlarla daha anlamlı ilişkiler kurmak konusunda muhteşem bilgiler veren bu kitap aracılığıyla insanları daha iyi tanımak için ihtiyacınız olan becerileri kazanabilirsiniz. Dale Carnegie’nin ileri sürdüğü düşünceler sayesinde çalışanlarınızın size olan güvenini artırabilirsiniz.


5. Ashlee Vance – Elon Musk-Tesla, SpaceX ve Muhteşem Geleceğin Peşinde



Elon Musk, tıpkı Steve Jobs gibi çalışanlarından çok şey bekleyen bir patrondur. Buna karşın yine Steve Jobs gibi çalışanlarından olağanüstü derecede olumlu sonuçlar alır Elon Musk.

Elon Musk’ın başarısının ardında yatan nedenleri detaylı bir biçimde öğrenebileceğiniz bu kitapta aynı zamanda Jobs hakkında söylenen ve Elon Musk’ın da başarılı bir şekilde uygulamayı başardığı “çarpık gerçek alanları” hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Çarpık gerçek alanlarıyla kastedilen ise şudur: Musk çalışanlarının perspektiflerini değiştirmeyi çok iyi başaran, bu sayede zor işleri bile kısa sürede yapmalarını sağlayan bir girişimcidir. Her ne kadar taahhüt ettiği tarihte ürün teslimlerini bazen geciktirse de yine de çok kısa zamanda olağanüstü işler çıkarmayı beceriyor Musk’ın çalışanları.

Onun liderlik ve çalışanlarını motive etme tarzını öğrenmek, hem kendiniz hem de çalışanlarınız için oldukça pozitif sonuçlar doğuracaktır diyebiliriz.

6. Richard Thaler – Dürtme



Nobel ödüllü ekonomist Richard Thaler, Dürtme adlı bu eserinde yöntem değişimlerine yöneliyor. Kitaptaki düşünceler mikro düzeyde ele alınıyor; insan psikolojisi ve davranışsal iktisat alanlarında, ufak değişimlerin insanların karar verme mekanizmasını nasıl etkilediği anlatılıyor. Thaler, insanlara bir bilginin sunuluş biçiminin sanıldığından çok daha büyük bir etkiye sahip olduğunu savunuyor.

Daha iyi liderlik vasıflarına sahip olmak için ufak değişikliklerin çevrenizdeki insanları nasıl etkilediğini anlamanın paha biçilemez bir yetenek olduğunu söyleyebiliriz özetle.


7. Ben Horowitz – The Hard Thing about Hard Things


ABD’li iş adamı ve yatırımcı Ben Horowitz’in kaleme aldığı bu “Zor Şeyler Hakkındaki Zor Şey” adlı bu kitapta Silikon Vadisi’nin tarihçesine ve iş kurup şirket yönetmenin püf noktalarına dair muhteşem bilgiler öğreneceksiniz.

Ben Horowitz bu kitapta işe alım süreçlerindeki doğru ve hatalı davranışları, çalışanlara karşı nasıl bir tutum sergilenmesi gerektiğini kendi yaşantısından örneklerle izah ediyor. İnternetin emekleme yıllarında kurduğu ve 1.5 milyar dolar değer biçilen Loudscloud (Opsware) adlı şirketin ona kattığı deneyimleri de paylaşıyor.

Şirketini bilinçli ve titiz bir şekilde yöneten bir patronun deneyimlerini ve tavsiyelerini dinlemek her zaman şahane bir fikirdir. Bu nedenle bu kitabı okuyarak iş kurup büyütmenin, çalışanlarla iletişim kurmanın inceliklerini öğrenebilirsiniz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar